Recensie #1: Brihang – Droomvoeding

Brihang – Droomvoeding (Muziekalbum)

Misschien heb je al gehoord over de drie uitverkochte shows in de AB of heb je een steen zien passeren op Instagram die hij voor de Warmste Week veilt (voor € 3.250 is hij helemaal van jou), één ding is zeker; Brihang is al een lange tijd niet weg te denken uit de Belgische hiphopscene en dat laat hij ook weten met zijn laatste album ‘Droomvoeding’.

Op zijn derde nieuwe album bewijst de Knokkenaar opnieuw dat je als luisteraar nooit genoeg krijgt van het West-Vlaams accent van de kersverse rapper. Toch is zijn accent niet alles, met de hartgrondige teksten over zijn prille vaderschap neemt hij je mee op een ontzettend persoonlijke reis. De afweging tussen een succesvolle carrière en zijn jonge gezin bezorgt ons een album vol oprechte teksten waar je als luisteraar niet langs kunt kijken. Een insteek die niet veel voorkomt in de Belgische hiphop als het aankomt op het inhoudelijke aspect van de muziek. Bovendien zorgt de afwisseling van de zowel ongestoorde als doortastende productie van de muziek voor een sensationele maar wisselvallige beleving van het album. De afwisseling is vooral terug te vinden tussen de verschillende nummers, maar binnen eenzelfde nummer vindt hij een manier om de energie helemaal naar honderd te tillen zoals bij de opener van het album ‘Accepteren’.

Of we nog zullen horen van Brihang in de toekomst? Absoluut, daar wacht niet alleen de Belgische hiphopscene op, de hele muziekindustrie zou moeten popelen om meer nieuwe muziek te krijgen van Boudy. En daar is onze redactie ook zeer nieuwsgierig naar, en als eerste aangename review van het jaar 4 Ritakes.

Anne-Sophie Mpululu Biyela